Amsterdam, 17 juni 2013

ASICS kiest hybris als infrastructuur voor de nieuwe consumentenwebsites van het bedrijf over de hele wereld

hybris Commerce Suite geselecteerd vanwege het vermogen om via één platform de bedrijfsactiviteiten wereldwijd te ondersteunen

Amsterdam, 17 juni 2013 – hybris K.K., de Japanse dochteronderneming van hybris, ’s werelds snelst groeiende leverancier van commerceplatforms en als ‘leader’ gekenmerkt door vooraanstaande analisten, maakt bekend dat hybris Commerce Suite door ASICS Corporation is gekozen als infrastructuur voor de nieuwe consumentenwebsites van het bedrijf over de hele wereld. De nieuwe websites bieden corporate-, merk- en e-commercefunctionaliteit. Deze functies zullen de merk- en transactiepagina’s van ASICS versterken met omni-channelmogelijkheden en met functionaliteit voor B2C-commerce. Het bedrijf is in de VS begonnen met het ontwerpen en integreren van het nieuwe systeem. Na de VS wordt het systeem naar andere landen uitgerold.

ASICS is medio 2011 gestart met een intern project om zijn systeem te vernieuwen, gebruikmakend van een omnichannel e-commerceoplossing. Na zorgvuldige evaluatie van diverse aanbieders, koos het bedrijf in mei 2012 voor de hybris Commerce Suite.

“We zijn van plan om onze wereldwijde e-commerce-activiteiten en -websites met elkaar te integreren, als onderdeel van ons ‘ASICS Growth Plan’”, zegt Yuichi Honma, Senior General Manager Global IT Division bij ASICS Corporation. “hybris maakt gebruik van één platform, wat het mogelijk maakt om onze oplossing wereldwijd en met optimale flexibiliteit in zeer korte tijd uit te rollen, met een prijsstructuur die deze aanpak ondersteunt.”

De hybris Commerce Suite is onder andere geselecteerd om de volgende kenmerken:

• hybris telt een groot aantal klanten in vele verschillende industriesectoren en regio’s. De superioriteit en het innovatieniveau van de oplossing worden onderschreven door derde partijen, zoals analisten. Daarnaast worden de uitstekende wereldwijde inzetbaarheid en mogelijkheden voor ondersteuning hoog gewaardeerd door ASICS.
  • De hybris Commerce Suite is een flexibel platform dat standaard de wereldwijde bedrijfsactiviteiten van klanten ondersteunt. Ook beschikt het over rijke functionaliteit voor eindgebruikers, waaronder automatische rekenfuncties, ondersteuning voor meerdere interfacetalen voor zakelijke gebruikers en intuïtieve tools die ook niet-technische medewerkers zonder problemen kunnen gebruiken.
  • De hybris Commerce Suite biedt klanten een consistente oplossing op één platform, met diverse voordelen. Onder andere lichtgewicht Java-applicaties, een snelle inzetbaarheid en een flexibiliteit en prijsstructuur waarmee de oplossing kan meegroeien met het bedrijf.

“ASICS is een wereldwijd erkend bedrijf dat snel moet kunnen reageren op veranderende markbehoeften, waarbij de integriteit van het merk bewaard moet blijven”, zegt Masaaki Morita, Country Manager hybris Japan. “We zijn erg blij dat we mogen samenwerken met deze gerespecteerde naam in de industrie en dat we het bedrijf kunnen ondersteunen bij de wereldwijde en lokale groei.”

Over ASICS Corporation

ASICS Corporation produceert vooraanstaande hardloopschoenen en andere sportschoenen, -kleding en -accessoires. De naam ASICS komt van ‘Anima Sana In Corpore Sano’, wat in het Latijn “Een gezonde geest in een gezond lichaam’ betekent. Dit is de fundamentele kerngedachte waarop het merk gebaseerd is. Het bedrijf is ruim 60 jaar geleden opgericht door Kihachiro Onitsuka. Kijk voor meer informatie op: www.asics.com.