Amsterdam, 24 april 2013

hybris biedt integratie met Adobe Analytics via hybris Extend

• Gecombineerde oplossing gebruikt Adobe Analytics voor krachtige real-time digitale analyse van online en offline kanalen
  • Betere, datagedreven besluitvorming

Amsterdam, 24 april 2013 – hybris Software, ’s werelds snelst groeiende leverancier van commerceplatforms en als ‘leader’ gekenmerkt door vooraanstaande analisten, heeft Adobe Analytics, een sleutelcomponent van Adobe Marketing Cloud, geïntegreerd met hybris Commerce Suite. Zo ontstaat één oplossing voor het beter inwinnen van digitale marketinginformatie, inclusief metingen, segmentatie, doelgroepbepaling en optimalisatie. De integratiemodule, gezamenlijk ontwikkeld door Adobe en hybris, biedt organisaties een unieke combinatie van real-time analysegegevens (waaronder web, mobiel, social en video) en offline marketingkanalen. De oplossing maakt een multidimensionale weergave van klanten mogelijk, op basis waarvan organisaties elke interactie nauwkeurig kunnen afstemmen en beter personaliseren. De integratiemodule komt beschikbaar in de hybris Extend-marktplaats.

Met voorspellende analyse en datamodellering kunnen bedrijven de juiste boodschap aan de juiste klant afgeven, via het juiste kanaal en op het juiste moment. Deze integratie benut krachtige, real-time analysegegevens om sales, leads en andere zakelijke groei-indicatoren te koppelen aan specifieke marketinginspanningen. Bedrijven kunnen vaststellen wat de beste marketingprogramma’s zijn om bij te dragen aan zakelijke groeidoelstellingen en zij kunnen de besluitvorming optimaliseren voor het toewijzen van marketingmiddelen via verschillende kanalen.

“Door onze integratie met Adobe Marketing Cloud kunnen bedrijven voor het eerst de gehele reis van de klant in kaart brengen, waarbij de meest invloedrijke momenten voor alle contactpunten bepaald kunnen worden,” zegt Patrick Finn, Vice President of Channels, Americas, hybris. “We maken gebruik van de kracht van onze respectievelijke technologieën, waardoor we online en offline marketinganalyse kunnen koppelen om bedrijven de beschikking te geven over datagedreven beslissingsmogelijkheden.”

“Vandaag de dag maken klanten gebruik van verschillende bronnen om informatie te krijgen over producten en diensten. Zij wisselen vaak van kanaal binnen één enkele transactie en laten zo gefragmenteerde ‘digitale golven’ achter,” zegt Bill Ingram, Vice President van Adobe Social en Adobe Analytics. “Het integreren van onze analyse-oplossing met het omni-channel commerce platform van hybris vergroot onze mogelijkheden om al deze data samen te brengen, om zo een compleet beeld te krijgen van hoe de interactie van consumenten met de merken van onze klanten verloopt.”

De technologie van hybris is reeds geïntegreerd met Adobe Experience Manager, onderdeel van Adobe Marketing Cloud, om marketeers en retailers de mogelijkheden te bieden het gehele koopproces te beheren en te optimaliseren voor alle online kanalen. Met deze nieuwe integratie met Adobe Analytics kunnen bedrijven nu: grote volumes ‘big data’, afkomstig van meerder kanalen en gegevensbronnen snel in real-time analyseren; de meest winstgevende weg door de digitale middelen vaststellen, bepalen waar de bezoekers een andere weg kiezen en nagaan welke meetgegevens bepalend zijn voor het succes van online campagnes; ‘owned’ social media bijhouden en meten om inzicht te krijgen in de impact en effectiviteit van social campagnes; accuraat bepalen of bezoekers een mobiel apparaat gebruiken en wat de mogelijkheden zijn van dat apparaat om een gepersonaliseerde ervaring te kunnen bieden; een veelomvattend, multidimensionaal beeld tot stand brengen van digitale bezoekers om een kernachtige segmentatie te kunnen doorvoeren en vergaand gepersonaliseerde interacties te bieden; voorspellende modellen gebruiken om de betrokkenheid met het merk te vergroten en de conversie te vergroten.