Amsterdam, 13 januari 2014

hybris breidt Commerce Suite uit naar fysieke winkels voor naadloze omnichannelervaring

Mobiele oplossing biedt ordercoördinatie en de mogelijkheid om af te rekenen in de winkel.

hybris software, een SAP-onderneming en ’s werelds snelst groeiende commerceplatform provider, heeft een strategisch partnerschap gesloten met OneView Commerce. Hiermee kan een complete oplossing worden geboden die de digitale en fysieke ervaringen in een winkel samenbrengt. De oplossing is geïntegreerd in hybris Commerce Suite en Product Content Management.

Het commerceplatform biedt winkelmedewerkers gedetailleerde productinformatie en direct inzicht in de voorkeuren van de klant. Het ondersteunt zowel afzonderlijke als gedeelde winkelmandjes en combineert het afrekenen van online en fysieke aankopen. Dit zijn stuk voor stuk eisen die de hedendaagse consument stelt aan de retailer. Ook verlaagt deze oplossing de drempel voor retailers als het gaat om het uitbreiden van de hybris-functionaliteit binnen de winkel, aangezien het probleemloos gecombineerd kan worden met bestaande hybris-oplossingen. Het biedt een groeipad naar een gemeenschappelijk commerceplatform dat geschikt is voor zowel bestaande als nieuwe touchpoints (de verschillende kanalen en middelen waarlangs een klant contact maakt met het aanbod van de retailer).

“Retailers zijn naarstig op zoek naar een commerce-oplossing voor de winkel die, in de ogen van de moderne ‘connected consumer’, net zo dynamisch is als andere digitale platforms”, zegt Rick Chavie, vice-president OmniCommerce bij hybris. “Net zoals NoSQL-databases ‘big data’-strategieën mogelijk maakten, biedt onze digitale ‘noPOS’-strategie de retailer nu één platform voor verschillende transactievormen. Het rekent af met overbodige hardware en functionele silo’s: op zichzelf staande, geïsoleerde afdelingen die een gestroomlijnde winkelervaring alleen maar belemmeren. Samen met OneView Commerce breiden we onze focus op de fysieke winkel verder uit door de consument nieuwe, onderscheidende mogelijkheden te bieden.”

Dankzij een draadloos en compleet POS-systeem, biedt de nieuwe oplossing retailers de flexibiliteit om de klantervaring op een geheel nieuwe en creatieve manier vorm te geven. Tegelijkertijd zien IT-ers meteen de voordelen van een ‘noPOS’-strategie, omdat het de belemmerende ‘silo’s’ uitschakelt, gebruikmaakt van bestaande software en gebaseerd is op een moderne en onder retailers en systemintegrators bekende software-architectuur. Dit stelt retailers in staat om innovatieve actieve commerce-strategieën in te zetten die daadwerkelijk resultaat opleveren.

“Detailhandelaren reageren enthousiast op ons gezamenlijke commerceplatform, dat in de fysieke winkel een digitale ervaring mogelijk maakt met een mobiele oplossing, die net zo eenvoudig te gebruiken is als iedere andere consumenten-app”, zegt Linda Palanza, COO bij OneView Commerce . “We hebben ons mobiele winkelplatform zo ontworpen dat het direct kan worden geïntegreerd in een moderne, bedrijfsbrede commerce-oplossing, zodat we de consument binnen én buiten de winkel een rijk productaanbod en complete ondersteuning kunnen bieden.”

De gezamenlijke oplossing van hybris en OneView biedt de consument een complete, naadloze OmniCommerce-ervaring. Shoppers kunnen nu bijvoorbeeld browsen, items in hun virtuele winkelmandje doen en een afspraak in de winkel maken voor advies of service. De afspraak en de inhoud van het winkelmandje worden direct naar de winkel gestuurd, waar medewerkers zich vervolgens op de komst van de betreffende klant kunnen voorbereiden. Verder kunnen er, op basis van wat er in het winkelmandje zit, specifieke promotionele acties worden geïnitieerd.

De oplossing geeft winkelmedewerkers ook toegang tot klantinformatie zoals aankoopgeschiedenis, loyaliteitsprogrammapunten en verlanglijstjes, zodat ze productaanbevelingen kunnen doen, makkelijk producten kunnen vinden of de bestelling van de klant kunnen uitbreiden met relevante aankopen.

“De meeste retailers verwachten dat de volgende generatie Point-of-Sale-oplossingen eerder afkomstig zal zijn uit de e-commercewereld dan uit de traditionele POS-wereld”, zegt Paula Rosenblum, Managing Partner bij RSR Research. “Ze zijn op zoek naar nieuwe manieren om hun bestaande investeringen te exploiteren. Dit zal zorgen voor een betere concurrentiepositie en lagere onderhoudskosten. Het toevoegen van tendermanagement aan e-commerce-engines geeft retailers de mogelijkheid om in de winkel gebruik te maken van digitaal content management. Het terugbrengen van het aantal overbodige functies kan een grote verandering betekenen voor retailers.”

De technologie die in de winkel wordt ingezet is apparaat onafhankelijk en draait op verschillende platforms, waaronder mobiele apparaten, tablets, pc's en nieuwe POS-apparaten die HTML5, iOS, Windows OS of Android ondersteunen. Daarnaast worden ook oudere POS-apparaten ondersteund: de ondersteuning van Windows-versies gaat terug tot Windows XP. De oplossing is verkrijgbaar via de hybris Extend Marketplace.

Over OneView Commerce
Het is de missie van OneView Commerce om, te beginnen bij de fysieke winkel, een revolutie teweeg te brengen in het crosschannel retaillandschap. Met een Enterprise Commerce Platform (ECP) als basis, verandert OneView de manier waarop IT-systemen worden ontwikkeld en, belangrijker nog, de interactie tussen die systemen. Eindelijk kunnen retailers anderssoortige applicaties met elkaar laten samenwerken via één commerceplatform, om zo tot één naadloos crosscommerce proces te komen. OneView maakt gebruik van een strikte, bedrijfsproces gestuurde infrastructuur en een dienstengeoriënteerde architectuur, gecombineerd met de nieuwste technologieën, waarmee bestaande kanaalbarrières worden geëlimineerd: in één oogopslag worden klanten, orders, voorraden en prijzen inzichtelijk gemaakt, via ieder touchpoint. OneView Commerce Store brengt de digitale en fysieke marktplaatsen bij elkaar in een naadloos, klantgericht proces waarin winkelmedewerkers overal en altijd de ‘connected consumer’ van dienst kunnen zijn. OneView transformeert de winkelervaring bij retailers zoals O’Reilly Auto Parts, Follett Higher Education Group en Canadian Tire Corporation. oneviewcommerce.com, Twitter: @oneviewcommerce

Contactpersonen voor de pers
MCS PR, hybris persdesk, e-mail hybris@mcspr.nl, tel. 023 - 562 8208.