Amsterdam, 9 januari 2014

Duitse mobiele telecomprovider E-Plus Group gebruikt hybris voor zijn omnicommerce ‘Telco 2.0’-platform

hybris software, een SAP-onderneming en ’s werelds snelst groeiende commerce platform provider, maakt bekend dat E-Plus, een van de grootste mobiele telecomproviders in Duitsland, de hybris B2C Commerce Suite heeft gekozen als fundament voor zijn nieuwe omnicommercesysteem ‘Telco 2.0’. Daarnaast zal E-Plus de hybris Telco Accelerator uitrollen, inclusief een aanpasbare webwinkel die gereed is voor productie, met standaardfunctionaliteit specifiek voor de telecomsector. Hiermee kan E-Plus een veel snellere time-to-value realiseren en wordt de total cost of ownership aanzienlijk verlaagd.

Met ruim 24 miljoen abonnees is E-Plus na T-Mobile (38 miljoen abonnees) en Vodafone (37 miljoen abonnees) de grootste mobiele telecomprovider in Duitsland. Tot de merken van de E-Plus Group behoren het ‘flat rate’ merk BASE, de mobiele discounters Simyo en Blau, en het oorspronkelijke merk E-Plus. Met de merken Ay YILDIZ en Ortel Mobile richt E-Plus Group zich op allochtone klanten in Duitsland. Het nieuwste merk is Yourfone.de, dat flat-rates biedt over alle mobiele netwerken via postpaid-abonnementen.

“Al vanaf het eerste contact met hybris was duidelijk dat zij de telecomsector echt begrijpen, evenals onze pijnpunten als provider”, zegt Volker Glaeser, Digital Platform Director van E-Plus Gruppe. Toen we vervolgens begonnen te kijken naar de mogelijkheden van het platform van hybris, werd al snel duidelijk dat het vergelijkbare oplossingen in de markt ver voorbijstreefde. Dit dankzij de omnichannelbenadering, de functionele mogelijkheden voor de telecommarkt en – zeer belangrijk voor ons – een snelle time-to-value.”

E-Plus zal de hybris B2C Commerce Suite draaien in combinatie met Telco Accelerator, samen met PCM (Product Content Management, OMS (Order Management System) en WCMS (Web Content Management System). Het nieuwe hybris-platform ondersteunt ook de ontwikkeling van nieuwe bedrijfsmodellen, zoals marktplaatsen voor het handelen in gebruikte mobiele telefoons.

Met hybris kan E-Plus direct profiteren van de volgende mogelijkheden die het platform en de B2C Commerce Suite bieden:

• een echte omnichannelbeleving voor klanten, met op ieder apparaat hetzelfde overzicht van producten en abonnementen;
  • de ontwikkeling van een prijssegmentatiestrategie met een gepersonaliseerde klantbeleving, onder andere met relevante aanbiedingen voor toestellen en abonnementen, om zo de conversie te verhogen;
  • ingebouwde multisite-, multilanguage- en multibrandmogelijkheden om nieuwe zakelijke kansen te ontwikkelen en te benutten – zelfs in reeds verzadigde markten;
  • de mogelijkheid om alle productinformatie en relaties te beheren via hybris’ master data management (MDM): een vereiste voor een naadloze crosschannel consumentenbeleving.

“Telecomproviders zijn op zoek naar nieuwe omzetbronnen zoals over-the-top(OTT), clouddiensten en value-added services (VAS), gericht op kleine ondernemingen en consumenten. Daarnaast gaan telco’s zich ook steeds meer bezighouden met video en digitale content, en experimenteren ze met nieuwe verkoopmodellen. Omdat hybris Commerce Suite het meest veelzijdige en flexibele verkoopplatform is, ontworpen voor uitbreiding, groei en innovatie, is het bij uitstek geschikt om deze initiatieven te ondersteunen,” zegt Moritz Zimmermann, Chief Technology Officer bij hybris.

Dankzij de hulp van implementatiepartner CGI, het feit dat de functionaliteit van het platform en de oplossingen uitstekend aansluiten op de behoeften van E-Plus, en de snelle time-to-value die de Telco Accelerator-oplossing biedt, is de eerste fase van het project al in november 2013 live gegaan. Dit na een recordimplementatietijd van slechts drie maanden.

Kijk voor meer informatie over hybris en wat het bedrijf kan betekenen voor telecombedrijven op: http://www.hybris.com/en/products/telecommunication.

Contactpersonen voor de pers
MCS PR, hybris persdesk, e-mail hybris@mcspr.nl, tel. 023 - 562 8208.