Amsterdam, 27 november 2012

hybris stelt uitgevers van digitale content in staat om waardevolle en duurzame relaties met klanten op te bouwen

Uitbreidingen in de hybris Commerce Suite zorgen ervoor dat uitgevers van boeken, tijdschriften, software, games en online diensten meer digitale producten kunnen verkopen

hybris, leverancier van multichannel-commerce en communicatiesoftware, heeft vandaag haar ‘leidende positie’ als aanbieder van het modernste en flexibele commerce-platform verder verstevigd. hybris kondigt nieuwe features aan, die zowel uitgevers van boeken, tijdschriften, games en software als ook andere dienstverleners in staat stelt om online meer digitale producten, content en online diensten te verkopen.

Berend Bouwmeester, Regional Manager Benelux bij hybris zegt: “Digitale producten zijn anders dan fysieke producten. Ze zijn eigenlijk constant aan verandering onderhevig. Uitgevers van digitale producten of content hebben de mogelijkheid om online waardevolle en duurzame relaties met hun klanten aan te gaan. Dat kan na de eerste aankoop, door via het internet in contact te blijven met klanten, middels een aanbod van gerelateerde producten of vernieuwde producten. hybris helpt hen bij het tot stand brengen en ontwikkelen van deze relaties.”

Aan de hybris Commerce Suite is veel functionaliteit toegevoegd, die bedoeld is om de verkoop van niet-fysieke producten te ondersteunen. Deze nieuwe functionaliteit stelt online verkopers in staat om een variëteit aan flexibele prijszettingmodellen te bieden. Bovendien kunnen merchandisers op eenvoudige wijze complexe productbundels samenstellen met geavanceerde kortingsstructuren. Daarmee bieden zij klanten de mogelijkheid hun eigen order samen te stellen door middel van een gepersonaliseerde aankoopervaring.

Voor alle uitgevers van digitale producten en content is het effect hiervan een hogere conversie, een hogere gemiddelde orderwaarde, een verbetering van omzet en klantwaardering en een betere mogelijkheid om geld te verdienen aan reeds eerder verkochte producten.

De nieuwe functionaliteit van hybris biedt uitgevers van boeken en tijdschriften de mogelijkheid om afzonderlijke hoofdstukken of artikelen te verkopen of – indien gewenst – te bundelen. Uitgevers van software en games kunnen de nieuwe functionaliteit gebruiken om makkelijker abonnementen te verlengen en add-ons, upgrades en downloadbare content (DLC) te verkopen.

Naast de nieuwe functionaliteit biedt de hybris Commerce Suite geavanceerde tools voor personalisatie, cross- en up-selling, master data management, product- en servicecatalogi en de mogelijkheid tot geautomatiseerde orderverwerking. De hybris Commerce Suite is een modern geïntegreerde end-to-end e-commerce-platform en onderscheidt zich hiermee ten opzichte van andere e-commerce omgevingen.

hybris levert ook krachtige technologie (beter bekend als REST API) voor het implementeren van “headless commerce”. Daarin is het product zelf – boek, tijdschrift, game of programma – een functioneel storefront, waarin transacties binnen de context worden uitgevoerd waardoor conversies enorm toenemen. Deze technologie maakt het voor uitgevers ook veel eenvoudiger om de grote verscheidenheid aan apparaten te ondersteunen.

“Omdat de verschuiving van papier en cd’s naar te downloaden en streaming content steeds sneller gaat, experimenteren bedrijven steeds meer met innovatieve manieren van verkopen. hybris ondersteunt deze initiatieven met een flexibel commerce-platform dat speciaal ontwikkeld is om nieuwe functionaliteit toe te voegen, uit te breiden en innovatie mogelijk te maken”, aldus Moritz Zimmerman, CTO bij hybris. “Met deze nieuwe functionaliteit krijgen uitgevers die producten verkopen aan consumenten, professionals, academici of aan de branche de mogelijkheid om sneller te innoveren tegen lagere kosten.”