Direkt zum Inhalt der SeiteDirekt zur Hauptnavigation

Amsterdam, 02 april 2013

Thuiswinkel Award-winnaar Pabo – onderdeel van Beate Uhse AG – kiest voor multichannelplatform hybris

Nieuwsfeiten:

• Christine Le Duc in Nederland als eerste over op hybris platform
  • hybris geselecteerd uit lange lijst van aanbieders
  • Overige Beate Uhse-bedrijfsonderdelen en landen volgen tweede helft 2013

Pabo, leverancier van erotische lifestyle producten en onderdeel van Beate Uhse AG, gaat de multichannel commerce-oplossingen van hybris gebruiken voor de online winkels van diverse bedrijfsonderdelen. Met de nieuwe websites op basis van hybris krijgt Pabo – dat op vrijdag 28 maart tijdens het National Thuiswinkel Awards 2013-gala de Publieksprijs XL in de categorie ‘Damesmode, Lingerie & Ondermode’ in de wacht sleepte – nieuwe commerciële mogelijkheden. Het is bijvoorbeeld gemakkelijker om snel online promotiecampagnes op te zetten. Ook biedt het nieuwe platform meer gemak voor de consument en is het gebruiksvriendelijker. Het eerste project van Pabo op basis van hybris is de online winkel van dochterorganisatie Christine Le Duc in Nederland.

Beate Uhse levert haar producten – van erotische artikelen en lingerie tot wellness- en multimediaproducten – via een multichannel strategie waarbij de onderneming haar klanten bedient via haar eigen retailketens, meerdere online shops, catalogi en groothandels. Daarnaast biedt het bedrijf entertainmentdiensten via internet, de telefoon en televisie. Beate Uhse heeft als doelstelling om haar positie als de grootste online speler op het gebied van erotische lifestyleproducten in Europa te verstevigen. Pabo, verantwoordelijk voor de online shops en catalogi, is marktleider op het gebied van erotische lifestyleproducten in Europa. Het bestaande commerceplatform is in eigen beheer door Pabo ontwikkeld en kan geen gelijke tred houden met de snelle ontwikkeling van e-commerce. Zo moet het mogelijk zijn om het platform voortdurend aan te passen en te verbeteren, om de conversie te optimaliseren.

Na een uitgebreid evaluatietraject met diverse aanbieders van multichannel commerceoplossingen, heeft Pabo gekozen voor de oplossingen van hybris. Het gaat daarbij om hybris B2C Commerce, hybris Product Content Management, hybris Mobile Commerce, hybris Online Management Services en hybris Multichannel Accelerator. Bij deze keuze speelde het feit dat de oplossingen van hybris gefocust zijn op multichannel een sleutelrol. Ook kwam Pabo tot de conclusie dat hybris de modernste architectuur biedt. Daarnaast wist hybris te overtuigen met uitstekende referenties van andere klanten uit diverse sectoren.

“We staan met Pabo op het punt van een aanzienlijke innovatieslag voor onze bedrijfsactiviteiten, waarbij multichannel onlineverkoop centraal staat”, zegt Martijn Kerkhof, CFO van Pabo. “hybris heeft ons overtuigd met een toekomstgerichte zakelijke visie en toonaangevende commerceoplossingen, onderbouwd door een indrukwekkende lijst met tevreden klanten. Mede dankzij de oplossingen van hybris zal Pabo in zeer korte tijd de overstap kunnen maken naar online en we verwachten dat dit de bedrijfsresultaten aanzienlijk zal stimuleren.”

Berend Bouwmeester, Regional Manager Benelux hybris, zegt: “Natuurlijk allereerste onze felicitaties aan Pabo met het winnen van de Publieksprijs XL tijdens het Thuiswinkel Awards-gala. We zijn er dan ook enorm trots op dat Pabo hybris heeft gekozen uit een lijst van indrukwekkende namen van aanbieders van e-commerceoplossingen. We weten zeker dat Pabo met behulp van het hybris platform in zeer korte tijd met succes de overstap naar multichannel online verkoop zal maken, te beginnen met Christine Le Duc in Nederland.”

De implementatie wordt verzorgd door hybris partner Neusta Gmbh in Duitsland. De nieuwe, op hybris gebaseerd online winkel van Christine Le Duc zal naar verwachting in het voorjaar live gaan.

Over Beate Uhse

Al meer dan 60 jaar heeft Beate Uhse het vertrouwen van miljoenen klanten in Europa. Het motto van het bedrijf is “Sex up your life” en met deze slogan helpt het bedrijf klanten ongelimiteerd te genieten van sex, liefde en het leven. De sterke merknaam wordt gebruikt om klanten te bedienen via moderne winkels zoals bijvoorbeeld Christine Le Duc, websites waaronder Pabo.nl en via de groothandel Scala Agenturen B.V. Via meerdere kanalen wordt klanten een uitgebreid assortiment van producten aangeboden, waaronder meerdere producten die door het bedrijf zelf zijn ontwikkeld om klanten zo veel mogelijk te laten genieten van sex, liefde en het leven. Meer informatie is te vinden op www.beate-uhse.ag.

Over hybris

hybris helpt organisaties wereldwijd bij het verhogen van de verkoop van goederen, diensten en digitale content via ieder touchpoint, kanaal en apparaat. hybris biedt OmniCommerce: hoogwaardige master datamanagement- en geïntegreerde commerce-processen die organisaties in één oplossing inzicht geven in hun klanten, producten en orders en daarnaast klanten inzicht biedt in de organisatie. hybris’ omni-channel software is ontwikkeld op één platform, gebaseerd op open standaarden en geschikt voor ondersteuning van onbegrensde innovatieprocessen en het realiseren van een efficiënte TCO. Daarnaast is het platform schaalbaar en breed inzetbaar, waardoor organisaties in de toekomst geen ander commerce-platform meer nodig hebben. De twee grootste onderzoeks- en analistenbureaus benoemen hybris als ‘leider’ en positioneren het commerce-platform in de top twee of drie in de markt. De software is verkrijgbaar on-premise, on-demand en als managed service en biedt organisaties van elke omvang maximale flexibiliteit. Ruim 500 organisaties wereldwijd kozen al voor hybris, waaronder B2B merken zoals Intergamma, W.W. Grainger, Rexel, Thomson Reuters en 3M, evenals consumentenmerken, waaronder V&D, Beter Bed, Starbucks, Bridgestone, P&G, Levi’s, Nikon, Galeries Lafayette, Migros, Espresso en Lufthansa. hybris heeft wereldwijd vestigingen in 15 landen wereldwijd. hybris is the future of commerce. Kijk voor meer informatie op: www.hybris.com.