Direkt zum Inhalt der SeiteDirekt zur Hauptnavigation

Amsterdam, 27 maart 2013

hybris ondersteunt als eerste leverancier met één platform alle verkoopkanalen

Nieuwsfeiten:

• Enige commerceplatform met ingebouwd omni-channel fulfillment en integratie van functies voor in de winkel
  • Innovaties op het gebied van social media en online winkelen via mobiel

De sleutel om bedrijven in staat te stellen alle verkoopkanalen met elkaar te koppelen wordt gevormd door een reeks innovaties in de nieuwste versie van de hybris Commerce Suite, zoals hybris Order Management Services for OmniCommerce en de hybris InStore Module. Overige nieuwe mogelijkheden:

“Retailers en merken spannen zich tot het uiterste in om tegemoet te komen aan de voortdurend groeiende eisen van de moderne consument. Bedrijven hebben daarom oplossingen nodig waarmee ze sneller kunnen innoveren. Met de hybris Commerce Suite hoeft het implementeren van een complete omni-channel visie niet langer jaren te duren, noch voor B2C- noch voor B2B-bedrijven”, zegt Ariel Lüdi, CEO van hybris. “Het is nu zonder meer mogelijk om binnen zes maanden een echt omni-channel commerceplatform operationeel te hebben.”

“Nikon is wereldwijd marktleider op het gebied van digitale beeldtechnologie en optische precisie-instrumenten. Dagelijks gaan we de interactie aan met miljoenen consumenten en duizenden retailers.

Met hybris Commerce Suite kunnen zowel B2B- als B2C-verkooptransaties op intuïtieve wijze en via één technologieplatform worden uitgevoerd in ruim 35 regio’s, in 30 talen en 14 valuta”, zegt Laurent Christen, Head of Direct Sales voor Nikon Europe.

• Makkelijke en complete ondersteuning van cross-channel klanten: hybris Order Management Service (hybris OMS) for OmniCommerce breidt de bestaande mogelijkheden voor orderbeheer verder uit. Zo wordt nu ieder denkbaar fulfillmentproces voor meerdere verkoopkanalen ondersteund. Er is een overzicht beschikbaar van de voorraad binnen de hele organisatie, evenals functionaliteit voor inkoop en voor het toewijzen van voorraden om het fulfillmentproces te optimaliseren. ‘Pick, pack and ship’-functionaliteit ondersteunt de operaties in de winkel. Dit alles zorgt voor een optimale omni-channel winkelbeleving voor klanten, terwijl de operationele kosten voor bedrijven worden teruggedrongen.

• Verbinding tussen digitale en fysieke locaties, productinformatie en voorraadinformatie: de hybris InStore Module versterkt de cross-channel gebruikersbeleving, onder andere door fysieke winkels gebruik te laten maken van productinformatie en bedrijfsprocessen in hybris. Wanneer consumenten online winkelen, hebben zij bepaalde verwachtingen. Ze verwachten bijvoorbeeld dat ze de producten die ze zoeken, gemakkelijk kunnen vinden en willen daarbij graag geïnformeerd worden met productbeoordelingen en reviews. Winkelpersoneel kan klanten via de intuïtieve, voor tablets geoptimaliseerde interface van hybris InStore veel van de online beleving ook in de winkel bieden. Daarbij worden onder andere het scannen van QR-codes en het gebruik van NFC (Near Field Communication) ondersteund. Daarnaast kunnen de actuele voorraden binnen de hele organisatie worden opgevraagd, evenals uitgebreide productinformatie waarmee winkelmedewerkers klanten beter kunnen adviseren.

• Ontwikkeling van betere hulpmiddelen: hybris is het eerste platform waarmee organisaties zelf de tools kunnen bouwen die het beste aansluiten bij hun specifieke behoeften. Niet alle bedrijven definiëren de taken van de verschillende rollen van medewerkers op dezelfde wijze. Innovatieve organisaties passen deze rollen en verantwoordelijkheden aan naarmate ze groeien en veranderen. Om deze evolutie te ondersteunen introduceert hybris de Next Generation Cockpit: een op widgets gebaseerd raamwerk waarmee ontwikkelaars makkelijk zelf business tools kunnen bouwen die optimaal zijn afgestemd op specifieke behoeften van het bedrijf. Met dit soort, op maat gemaakte tools kunnen organisaties de gebruikersbeleving van verschillende kanalen effectief beheren vanuit één locatie, zorgen voor meer rendement en de bedrijfsprocessen optimaliseren.

• Snelle ontwikkeling en uitrol van mobiele commerce apps: met platform-eigen Mobile App-SDK’s voor iOS en Android kunnen bedrijven nu complete, volledig geïntegreerde mobiele winkels bouwen. Deze Mobile App-SDK’s bevatten kant-en-klare sjablonen voor mobiele online winkels, met functies zoals het scannen van QR-codes, herkenning van NFC-tags, klantbeheer en mobiel zoeken en afrekenen. De Mobile Apps-SDK’s zijn een aanvulling op bestaande, voor mobiele apparaten geoptimaliseerde browserfunctionaliteit en de volledig functionele mobiele winkel die al beschikbaar is in de hybris Commerce Accelerator.

• Klant-en-klare social media plug-ins: via een gemakkelijk te gebruiken set componenten voor web content management kunnen klanten van hybris de verkoop stimuleren via ‘Like/Tweet/Pin This’-mogelijkheden. Ook kunnen ze de eerste stappen zetten naar de interactie met communities via Facebook Comments.

• Kortere innovatietijd: al deze innovaties zijn geïntegreerd in de hybris Commerce Accelerator. Dit is de oplossing van hybris waarmee B2C en B2B bedrijven snel commerce-mogelijkheden kunnen uitrollen binnen alle kanalen, inclusief het web, mobiel, het callcenter en nu ook in de winkel. Met kant-en-klare en aanpasbare online winkelsites, integratie met belangrijke derde partijen, ingebouwde ondersteuning voor meerdere talen en meerdere valuta, en standaard integratie van printmogelijkheden, kunnen bedrijven binnen zes maanden live gaan met omni-channel commerce.

“hybris is het enige commerce platform op de markt dat is ontworpen om te voorzien in de behoeften van de consument van vandaag. Dankzij het enkelvoudige technologieplatform en de innovaties van hybris kunnen we onze verkoopkanalen met elkaar integreren. Geen andere commerce provider vormt de markt zoals zij dat doen”, zegt Franck Zayan, Internet & Ecommerce Director bij Groupe Galeries Lafayette. ”Met hybris hebben we echt het gevoel dat we onze onderneming klaar kunnen maken voor de toekomst.”